Kiedy NIE trenować - MeetSpot.pl

MeetSpot.pl

Kiedy NIE trenować

Oto nadchodzi jesień...kolejki u lekarzy się zwiększają, próśb o zwolnienie z WF-u od dzieci przybywa, mniej nam się chce ruszać, może lepiej dłużej pospać?

Wymówek jest wiele i każdy znajdzie jakąś dla siebie. Sprawdźmy co choć może na nią wyglądać, wcale nie musi nią być.

Czy można trenować gdy:

Masz gorączkę?

  • Kiedy układ odpornościowy organizmu właśnie walczy z infekcją nie ma potrzeby by musiał uporać się dodatkowo ze stresem związanym z ćwiczeniami.

Jesteś przeziębiony?

  • Jeśli właśnie zmagasz się z przeziębieniem trening średniej intensywności nie jest zły pomysłem.
    Jeśli natomiast wybierasz się na siłownie pamiętaj o dezynfekcji powierzchni urządzeń z których korzystałeś- w końcu nie chcesz zarazić kumpli, prawda?

Masz grypę?

  • Wskakuj do łóżka a nie na siłownie. W tym stanie omijaj trening aż do momentu wyzdrowienia.
    Twój organizm walczy, z pewnością to odczuwasz, posłuchaj go- na pewno nie jest skłonny do wysiłku w tym okresie.
    To niestety czas na przymusową przerwę, ale... Co Nas nie zabije to Nas wzmocni.

Nie spałeś zeszłej nocy i teraz jesteś zbyt zmęczony na trening?

  • Szkoda dnia! Wyłaź z łóżka i zacznij się ruszać. Poranne ćwiczenia mogą naładować Cię energią i endorfinami na resztę dni.

To ratunek po niespokojnej nocy.


Twoje mięśnie są zmęczone?

  • Możesz pójść na trening jednak zejdź z obciążeń, trening o mniejszej intensywności będzie OK.
    Gdy ból okaże się zbyt uciążliwy, nie katuj się, odnowa biologiczna jest równie ważna co dobry trening.
    Może tego dnia wybierz basen, masaż by jutro wrócić silniejszym?

Ostatnio doznałeś wstrząsu?

  • Nie trenuj ani nie uczestnicz w żadnych sportach do momentu aż Twój lekarz (odwiedź go koniecznie!) nie powie, że jest to bezpieczne.
    Pamiętaj, że wstrząs to traumatyczny uraz mózgu, a z głową nie ma żartów- nawet jeśli myślisz, że jest całkiem dobrze i możesz już zaraz trenować, daj sobie czas na prawidłowe wyzdrowienie.

Jesteś w ciąży?

  • Zapytaj doktora, fizjoterapeutę, trenera o bezpieczny program ćwiczeń dla ciężarnych, np. Joga, pływanie, spacerowanie.
    Okres ciąży to w końcu nie choroba, warto podtrzymywać kondycję jednak pod kontrolą lekarską- to z pewnością wpłynie dobrze na Ciebie i dziecko.
    Wachlarz możliwości jest duży, na pewno znajdziesz coś dla siebie... Dla Was.
Opublikowano: 25. października 2017, 10:13
Ostatnia aktualizacja: 25. października 2017, 11:49

Używamy ciasteczek (Cookies). Zapoznaj się z naszą Polityką Prywatności.

Partnerzy: